2) Sprake is van een gelegenheidswetgeving. Verkeersboetes blijken nauwelijks iets met overtredingen van doen hebben. Van enige preventieve werking op foutief rijgedrag, waarvoor boetes zoals door landelijk verkeersofficier mr. J. Spee in zijn vele radio en tv-intervieuws bij herhaling verkondigt., toch bedoeld zijn, is in de praktijk nimmer gebleken. Integendeel, op de 7 miljoen auto’s blijken er al 12 miljoen "boetes" te worden uitgeschreven. Een score van 170 % en rijdt elke automobilist gemiddeld 1,7x per jaar in deze snelheidsvalkuil ! Opbrengst in 2003 ca € 490.000.000. Sprake is van misbruik/oneigenlijk gebruik van de wet en dient de onderhavige schikking /transactie te worden vernietigd.
3)
Justitie /politie maakt misbruik van hun bevoegheden. In strijd wordt gehandeld met het EVRM verdrag (Europees Verdrag tot bescherming van de Rechten van de Mens en de fundamentele vrijheden). Expliciet vermeldt artikel 6, dat eenieder onschuldig is tot het tegendeel is bewezen en zijn schuld in rechte is komen vast te staan (onschuldpresumptie). De nationale WAHV wetgeving negeert de hogere Europese wetgeving en houdt eenieder al schuldig. Sprake is van misbruik / oneigenlijk gebruik van de wet en dient de onderhavige schikking /transactie te worden vernietigd.
4) Nederland is geen rechtsstaat. Het recht op recht en toegang tot de rechtbank wordt door het procesmonopolie van advocaten geblokkeerd. In strijd wordt gehandeld met de NMa wetgeving en blijkt zelfs het van Hof van Discipline haar eigen artikel 67 van de advocatenwet aan haar laars te lappen (toewijzing procureur). Onthutsend verlenen rechtbanken met Artikel.Ro24 medewerking.aan het onwettige procesmonopolie.
Met bovenstaande 4 cruciale punten hebben justitie, advocaten, rechters, die als gezagsdragers toch een goed voerbeeld dienen te geven, door geen uitvoering te geven aan de (grond)wet al hun rechten verspeeld. Vele rechters blijken bovendien lucratieve bijbaantjes te hebben bij o.a. verzekeringsmaatschappijen en zijn veelal ook nog eens advocaat (soms in het hetzelfde arrondissement). Door deze belangenverstrengeling kan het gebeuren dat er op de ene dag client door de advocaat voor de balie verdedigd wordt maar de volgende dag achter de balie door dezelfde advocaat maar nu als rechter wordt veroordeeld ! Een verbazingwekkende 2 petten constructie wat alleen in de Nederland voorkomt. Sprake is van een dubieuze en niet onpartijdige rechtspraak. KLIK hier
Door het aan de laars lappen van de (grond)wet, waardoor het zij herhaald rechters (en advocaten) al hun rechten hebben verspeeld kunnen dagvaardigen, beschikkingen / transacties voor te hard rijden, staande houdingen, gebruik van radardetectoren, bumperkleven, inneming van het rijbwijs, vonnissen etcetera linea recta de prullenmand in. Mocht nog sprake zijn van een kantonprocedure dan kan /MOET een serieuse onpartijdige rechter bij overlegging van de beroepschriften van flitsboetes, waarin expliciet bovengenoemde 4 CRUCIALE PUNTEN vermeld zijn, de onderhavige beschikking /transactie nietig verklaren.
TIP : beken nooit schuld. De overtreding wordt dan door de rechter als een hamerstuk afgedaan en is het voor justitie meteen KASSA. Tracht, net als advocaten doen, twijfel te zaaien. Bij geen wettig en overtuigend bewijs door justitie volgt nietig verklaring van de schikking / transactie en houdt u de boete(s) in eigen portemonnee. Zeg bij telefonische vragen ook nooit iets toe. Volsta met: “Kan mij dit niet herinneren” en “moet eerst uitgezocht worden” etc.
Van de dagelijks 30 000 stuks geproduceerde beschikkingen /transacties wordt door automobilisten tegen een 1000 stuks bezwaar gemaakt. De overige 29.000 stuks wordt het zij morrend de boete betaald Dit moet nu met de hernieuwde beroepschriften van flitsboetes andersom kunnen. Als eenieder gebruikt maakt van zijn/ haar wettelijk recht om bezwaar te maken kan dit niet al te moeilijk zijn. De boetemachine loopt geheid vast en is het onwettige geldgraaien van de overheid met haar ingehuurde CJIB / flitspalendiender Spee passé. Agenten krijgen dan weer tijd en wat ook hun echte taak is om achter (draaideur) criminelen, straatvandalen, tasjesrovers, zakkenrollers fietsendieven etc aan te gaan en voor een meer veilige gemeenschap zorg te dragen.
Krijgt u er ook genoeg van om door de overheid in de maling te worden genomen en dat onder het mom van een dubieuze, niet onpartijdige rechtspraak misbruik wordt gemaakt van de wet, waardoor jaarlijks voor een € 500.000.000 van automobilisten wordt geplukt, steun dan de campagne "STOP DE FLITSGEKTE" om gezamenlijk sterk te staan tegen het sneaky geldgraaien van de overheid bij automobilisten.
Voor meer machtsmisbruik en corruptie bij overheid/justitie, zie onze website rubriek falende ambtenaren en www.sdnl.nl
Volgende nieuwsbriefnr 30-04: Automobilisten /burgers worden over veiligheid /terrorisme in de maling genomen
door de overheid / minister mr.Jan Piet Hein Donner
Vorige nieuwsbrieven <<
29-04 Misbruik van recht : rechters (advocaten en) misbruiken de wet ergo voeren de (grond) wet helemaal niet uit.
28-04 Prestatie contracten, geldplukken bij automobilisten
27-04 Onder mom van milieu worden automobilisten voorgelogen door een onbetrouwbare overheid.
26-04 Onder mom van veiligheid worden automobilisten voorgelogen door een onbetrouwbare overheid.
25-04 Visioenen van V&W minister Karla M.H.Peijs en de KM heffing /beprijzing van € 10 en meer !
24-04 CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau ) een geldgraaiende boetemachine
23-04 Dubieuze rollenbank testen en confisqueren van scooters
22-04 Onzinboetes /diefstal van automobilisten
21-04 Blauwe horkenlijn (BHL)
20-04 Oneigenlijk gebruik /misbruik van de flitswet (WHAV, wetje Mulder)