Col 1 --> Col 2 --> Row 2 --> Row 3 --> Col 1 -->
  Row 1 --> Col 1 --> Col 2 -->

Logo Flitsboetes

  Row 1 --> Col 1 --> Col 2 -->

Wekelijks nieuws over de de flitsgekte en de nonsens verkeersboetes van Spee

Uitschrijven

   

   BETREFT : Dubieuze rollenbank testen en confisqueren van scooter

        Geachte weggebruikers,

Automobilisten hebben al jaren dagelijks te maken met de graaicultuur van de overheid, het CJIB en niet te vergeten flitspalendiender mr.Jacobus Koos Spee. In 2003 werden bijna 12.000.000 flutboetes uitgeschreven met een opbrengst van € 445.000.000. Een 170 % score en rijdt gemiddeld iedere automobilist 1,7x per jaar in de snelheidsfuik. Ook scooters/bromfiets gebruikers worden hierin meegesleept. Een paar km te hard rijden levert direct een boete op van minimaal € 30 en als het tegen zit zelfs in beslag name van de scooter /bromfiets. Geen helm op, ook al sta je stil dan kun je idem van het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) een prent van € 45 in de bus verwachten. Zelf bij je geparkeerde scooter staan kan je "als verdachte" worden aangehouden. Bij niet meewerken dreigt er en wat ook in de praktijk is voorgevallen, arrestatie. Vreemd wordt het dan nog gevonden dat het geweld tegen de politie explosief toeneemt.

Ook V$W minister KARLA PEIJS bekend van het in haar zak steken van bovenmatige EU reiskosten vergoedingen (lees gemeenschapsgelden ), maar dit toen deze fraude publiekelijk bekend werd prompt terugbetaalde, heeft weer visioenen gehad. weer visioenen gehad. Zestienjarige scooters/bromfietsers zijn plotseling een gevaar op de weg. De bromfietsleeftijd moet minstens 17 jaar zijn. Dan zijn er minder ongevallen meent dit orakel van V$W. Welke wetenschap hieraan ten grondslag ligt blijft onbekend Opmerkelijk is wel dat 16 jarigen al een vliegtuig mogen besturen en dit nog voortreffelijk kunnen ook, terwijl "gevorderde" weggebruikers soms nog in staat zijn op een step brokken te maken, maar hier horen we Peijs niet over.

De nieuwe 3VO roeptoeter TRIJNTJE RIJNKELS met een nog grotere (roomse) blik dan haar voorganger SNELLE BERT WOUDENBERG komt ook al met verstand op nul en blik op oneindig quasi wetenschappelijk met statistieken dat er wel jaarlijks 112 dodelijk bromfietsongevallen plaats vinden. Bij doorvragen blijkt dat hiervan een 70 door eigen schuld komen. Blijft over 42 door derden veroorzaakte dodelijk ongevallen. Dit is op de ca 60.000 bromfietsgebruikers in Nederland nog geen 0,07% per jaar. Een gering percentage in vergelijking met de dramatische lange wachtlijsten in ziekenhuizen, waar patiënten onder het toeziende oog van de overheid lijdzaam hun dood kunnen afwachten. Dit geldt idem voor roken, maar door de HH regenten vanwegen de  ..tig miljoenen euro’s ontvangen tabakaccijnzen niet wordt verboden. Jaarlijks mogen hierdoor 20.000 rokers de moord stikken (BRON Stivoso). Hier hoor je TRIJNTJE niet over. Dit zal wel verband houden dat het 3VO, net als het SWOV een miljoenen gesubsidieerde spreekbuis van de overheid is. Van een onpartijdig onderzoek kan geen sprake zijn. Onder welke omstandigheden de 42 bromfiets ongevallen gebeuren, waar en wanneer en hoe deze plaats vinden blijft idem (staats)geheim. Voor minister Peijs en het 3VO wel blijkbaar direct redenen om meteen maar alle scooters/ bromfietsers in de ban te doen. Als het nog eens aan Karla Peijs ligt dan wordt nog eens de hele Nederlandse bevolking achter slot en grendel gezet. Het diefstalprobleem van een kleine groep criminelen, die dan ook gelijk achter de tralies zitten is dan meteen opgelost, hoor je Peijs met de HH regenten in Den Haag denken. Op deze “democratisch" wijze wordt beslist wat goed voor burger is.

Helemaal berucht bij scooters/ bromfietsgebruikers zijn de rollenbanktesten.Dubieus apparatuur waarvan de eikrapporten veelal verlopen zijn. In de praktijk komt het regelmatig voor dat eenzelfde rollenbank de volgende dag een totaal andere uitslag geeft. Als de gemeten snelheden boven de 30 km komt dan ben je de pineut. De Yamaha Aerox scooter, sommige met een waarde van meer dan € 2000, wordt rücksichtslos in beslag genomen en als het helemaal tegen zit kan je hem als een vierkant hoopje schroot terugkrijgen. In 2003 zijn 160 scooters/ bromfietsen vernietigd. Weg zuurverdiende centjes van menig 16 jarige, die zich in de nachtelijke uurtjes in het zweet heeft gewerkt om in het trotse bezit te komen van een Yamaha Aerox. Een uiterst dubieuze en bedenkelijke handelwijze van justitie om zonder dat daadwerkelijk sprake is van te hardrijden scooters/brommers te confisqueren. Dit klemt temeer als auto’s, die officieel niet harder dan 120 km per uur mogen rijden, zelfs bij 170 km niet in beslag worden genomen. Slechts het rijbewijs kan (tijdelijk) worden ingetrokken en mag de auto, bestuurd dan door een medepassagier, verder rijden. Opmerkelijk is ook dat auto’s, die keurig 50 rijden binnen de bebouwde kom waar 50 km is toegestaan NIET bekeurd worden, maar een naast rijdende scooter/bromfiets al bij 31 km/uur WEL een boete riskeert.

Op grond van de rechtsgelijkheid in de rechtspraak (opportuniteit beginsel) zou justitie dezelfde regels dienen te hanteren en  SCOOTERS NIET IN BESLAG GENOMEN MOGEN WORDEN . Sprake is van een elastieke wetgeving. De strafmaat staat ook in geen enkele verhouding tot de gepleegde overtreding. Criminelen als bolletjesslikkers, tasjesrovers, zakkenrollers draaideurcriminelen, straatvandalen, fietsendieven etc, die zich overduidelijk strafbaar maken aan gedragingen, waarop zelfs gevangenisstraffen staan subsidiair boetes van € 1000 en meer, gaan vrijuit. Van de 1.300.000 aangiftes blijven er al wegens tijdgebrek ca 1.000.000 onbehandeld in laden van justitie liggen. Tegenstrijdig en tegen elk rechtsgevoel in wordt gehandeld, als dan voor flutsboetes van een € 30 wel alle tijd voor vervolging is. Recent in mei werd er in Rotterdam de “vakantiegeld campagne" gehouden. Hierbij werden zelfs huisdeuren ingetrapt om de criminele overtreder van een boete ad € 30 in gijzeling te nemen. De slogan van "DE POLITIE IS JE BESTE VRIEND" geldt ook in scooterland allang niet meer.

FLITSBOETES en SCOOTERFREAKS-NL wil zich tot bij het Hof in Straatsburg sterk maken tegen het onwettig confisqueren van scooters/brommers en de absurde onzinboetes voor een paar km te hard rijden  juridisch aanpakken. Wilt u flitsboetes hierbij steunen en het rauwelijks confisqueren van scooters/ bomfietsen een halt toeroepen KLIK hier

Voor meer machtsmisbruik en corruptie bij justitie zie onze website rubriek falende ambtenaren en www.sdnl.nl 

Krijgt u er ook genoeg van om door de overheid in de maling te worden genomen en dat agenten als staats-incasseerders worden ingezet om nog meer geld af te persen, steun dan de campagne STOP DE FLITSGEKTE om gezamenlijk sterk te staan tegen het tegen sneaky geldgraaien van de overheid bij automobilisten.

Volgende nieuwsbriefnr 24-04  :  CJIB een geldgraaiende boetemachine

Vorige nieuwsbrieven  <<  

23-04  Dubieuze rollenbank testen en confisqueren van scooters  
22-04  Onzinboetes /diefstal van automobilisten  
21-04  Blauwe horkenlijn (BHL) 
20-04  Oneigenlijk gebruik /misbruik van de flitswet (WHAV, wetje Mulder)

   

 Stop de flitsgekte!!!

Wordt voor € 5 DONATEUR  
om gezamelijk het onzinnige geflits en de vele nonsens verkeerslichten in 2004 te doven!

TEAM FLITSBOETES (Harry, Martin, Coen, Harold, Pamela, Jurjen, Rink))
 
KLIK hier voor gratis bezwaarschrift (and TELL FRIENDS)

                        Snelheidscontroles.com                       RoadCheck  

                                                                

   

                 Voor banner "Stop de flitsgekte en onzinboetes", kijk op http://www.flitsboetes.nl/banner/

               Wilt u ook uw flitsfrustratie over de flitsgekte, nonsens verkeersboetes en
                kromme WAHV wetgeving in een nieuwsbrief kwijt (1/2 A4tje),
email redactie

                                               Wilt u zich afmelden voor deze nieuwsbrief, KLIK hier

                                     =================================================