HILVERSUM - De 'I love'-verkeerscampagne van minister Peijs heeft tot nu toe weinig effect op het rijgedrag van de Nederlandse automobilist. Slechts een kleine 7 % zegt zijn rijgedrag te hebben aangepast.
Dat blijkt uit het Nationale Automobilisten Onderzoek van Your Personal Call Assistant (YPCA) en De Vos & Jansen Marktonderzoek. Bijna 85 procent van de 1145 ondervraagden geeft aan dat de campagne hen helemaal niets doet. Hun rijgedrag is niet veranderd door de veelbesproken campagne.
Ouderen zijn in vergelijking met jongeren toch iets vatbaarder voor de opvoedkundige boodschap van de televisiespotjes, stickers en billboards: bijna elf procent van de 60-plussers zegt 'aardiger' te zijn gaan rijden. Maar meer dan de helft van de automobilisten is het erover eens dat de campagne geen effectief middel is om agressie in het verkeer aan te pakken. Bron: Autotelegraaf
Duidelijk blijkt dat Karla Peijs ook hier weinig verstand van heeft en zijn er weer ... tig miljoen gemeenschaps/belastinggelden over de balk gegooid. Voor dit wanpresteren is de automobilist de dupe. Hij/zij zal middels (flut)boetes dit fiasco financieel weer moeten gaan ophoesten en kan spoedig een extra horde staats-incasseerders tegemoet gezien worden om automobilisten, die een paar km te snel hebben gereden genadeloos tot het bot te vervolgen. Dat de flitswet (WAHV, wet mulder) misbruikt wordt als geldgraaimachine daar hebben de H.H. regenten lak aan.
KLIK hier, als u het ook met ons en de ruim 100.000 sympathisanten eens bent. Donateurs ontvangen gratis de FLITSRAP-CD
|